نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
سرخط خبرها

آمادگی چین برای یافتن راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین

  • کد خبر: ۱۵۰۶۲۰
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
آمادگی چین برای یافتن راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین
وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، تاکید کرد که این کشور به یک موضع عینی و منصفانه در مورد مسئله اوکراین پایبند بوده و آماده یافتن راه حل سیاسی برای خاتمه جنگ اوکراین است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از تاس، وانگ یی، مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در گفتگو با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پشت درهای بسته در کاخ الیزه گفت: چین آماده پیوستن به نیروهای جامعه بین‌المللی برای ترویج راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین است.

وانگ‌یی در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین آماده همکاری با جامعه بین المللی از جمله فرانسه برای پیشبرد راه حل سیاسی [برای مناقشه] و رسیدن به آتش بس در اولین فرصت است.

وی همچنین گفت که چین به نقش فرانسه به عنوان یک کشور بزرگ مستقل در تلاش برای حل بحران اهمیت می‌دهد.

وانگ یی گفت که چین در موضوع اوکراین نگرش عینی و بی طرفانه‌ای اتخاذ کرده و همواره متعهد به پیشبرد مذاکرات صلح است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون و وانگ درباره جنگ و «عواقب جنگ اوکراین بر آسیب پذیرترین کشورها، به ویژه از نظر امنیت غذایی و ظرفیت تامین مالی» گفتگو کردند.

کاخ الیزه گفت، ماکرون و وانگ هر دو «هدف یکسانی از مشارکت در صلح مطابق با قوانین بین‌المللی را بیان کردند»، بدون اینکه مشخص کند کمک‌های هر کشور چه می‌تواند باشد.

وانگ همچنین سلام‌ گرم و صمیمانه شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را به ماکرون منتقل کرد. وانگ با اشاره به اینکه چین همیشه فرانسه را به عنوان شریک اولویت‌دار همکاری می‌داند، گفت که چین مایل است مبادلات در سطح بالا با فرانسه را قوت ببخشد، تا چشم‌انداز جدیدی را برای روابط چین و فرانسه ایجاد کند و انگیزه جدیدی به توسعه چین تزریق کند.

وانگ گفت که چین و فرانسه در مبارزه با همه‌گیری کووید-19 به یکدیگر کمک کردند و افزود که با توجه به اینکه اقتصاد چین به سرعت بهبود یافته و جامعه به حالت عادی بازگشته است، پکن آماده است تا مبادلات را به طور کامل با فرانسه در زمینه‌های مختلف از سر بگیرد. ماکرون هم از وانگ خواست تا سلام صمیمانه او را به رئیس جمهور شی جینپینگ برساند و موفقیت بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین را تبریک گفت.

ماکرون گفت که مشتاق دیدار با رئیس جمهور شی جینپینگ برای تجدید دوستی، ارتقای همکاری و ایجاد آینده‌ای بهتر است. ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه برای روابط خود با چین اهمیت زیادی قائل است، تاکید کرد که تقویت گفتگوهای راهبردی بین دو کشور اهمیت زیادی دارد.

او گفت، در مواجهه با وضعیت پیچیده بین المللی فزاینده، فرانسه و چین باید برای حفظ ثبات و تعادل، حمایت از چندجانبه گرایی، مخالفت با رویارویی‌های بلوک و جلوگیری از تجزیه جهان با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود که فرانسه امیدوار است همکاری‌های دوجانبه با چین را در زمینه هایی مانند تغییرات آب و هوایی، تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست دریایی تقویت کند.

دفتر او گفت که ماکرون همچنین اهداف نشستی با تمرکز بر حفظ جنگل‌ها را که فرانسه در ۲ مارس در لیبرویل گابن به عنوان رئیس مشترک آن برگزار می‌کند، در میان دیگر مسائل مرتبط با آب و هوا توضیح داد.

وانگ همچنین با کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد و قرار است امروز پنجشنبه با امانوئل بون، مشاور دیپلماتیک ماکرون درباره مسائل استراتژیک گفتگو کند.

چین آماده کمک به یافتن راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین است

وزارت خارجه چین پیشتر گزارش داده بود که وانگ یی قرار است از ۱۴ تا ۲۲ فوریه به فرانسه، ایتالیا، مجارستان و روسیه سفر کند. سفر یک هفته‌ای وانگ به اروپا به عنوان بخشی از تلاش‌های چین برای بازگرداندن روابط با کشورهای اروپایی در زمان افزایش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان - چین و ایالات متحده - به دنبال سرنگونی یک بالن مشکوک جاسوسی چینی توسط ایالات متحده در اوایل امسال تلقی می‌شود.

وی همچنین قرار است در کنفرانس امنیتی مونیخ که از ۱۷ تا ۱۹ فوریه برگزار می شود، شرکت کند.

 این دیدار پیش از سفر ماه آوریل ماکرون به پکن صورت گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->